Timanttiset osuuskunnan toimitusehdot

Timanttiset osuuskunnan toimitusehdot

TOIMITUSAIKA, -TAVAT JA -KULUT

Toimitusaika

Tilaus toimitetaan seitsemän arkipäivän sisällä tilauksesta. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.

Toimitustavat 

Postitse
Käytämme lähetysten toimittamiseen Suomen Postia. Emme toimita tuotteita postiennakolla. Lähetyksen saavuttua noudettavaksi saat saapumisilmoituksen. Tuotteet ovat tämän jälkeen välittömästi noudettavissa lähimmästä postitoimistostanne tai pakettiautomaatista. Jos tuote mahtuu kirjeeseen, se voidaan myös lähettää suoraan kotiinne.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 30 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

VAIHTO JA PALAUTUS

Ostetuilla tuotteilla on 30 päivän palautusoikeus. Jos tuote ei vastaa odotuksiasi, voit palauttaa sen 30 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palauttaminen on sinulle maksutonta eikä sinun tarvitse ilmoittaa palautuksesta meille etukäteen. Voit palauttaa tuotteen postin toimipisteeseen. Palautus- ja vaihto-oikeus koskee vain käyttämätöntä, alkuperäispakkauksessa olevaa ja myyntikelpoista tuotetta. Mikäli haluat vaihtaa tilaamasi sormuksen koon tai ketjun pituuden, olethan suoraan yhteydessä siihen Timanttiset-myymälään, josta tuote on lähetetty sinulle. Löydät kyseisen myymälän yhteystiedot palautusilmoituslomakkeesta. Kellon rannekkeen lyhennyksen voit teettää veloituksetta haluamassasi Timanttiset-myymälässä, kun otat mukaan verkkokauppatilauksen paketissa tulleen lähetteen tai takuutodistuksen.

Toimi seuraavien ohjeiden mukaan palauttaessasi tuotteita:

Kun palautat tuotteen postitse, toimi seuraavien ohjeiden mukaan:

  1. Täytä palautusilmoituslomake, jonka löydät paketista, ja liitä se lähetyksen mukaan.
  2. Pakkaa tuote huolellisesti. Palautuksen säilyminen ehjänä on asiakkaan vastuulla. Huomaathan että palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessaan. Palauta kaikki tuotteeseen kuuluvat osat (esim. käyttöohje ja rasia).
  3. Kirjoita paketin päälle myymälän asiakaspalautustunnus ja osoite. Löydät ne paketin palautusilmoituslomakkeesta.
  4. Vie palautuspaketti postiin.
  5. Pyydä postista kuitti palautuksesta ja säilytä sitä vähintään 3 kuukautta. Kuitti on tosite lähetyksen palauttamisesta. Tarvitset sitä, mikäli tuote ei palaudu Timanttisille. 

Miten palautus hyvitetään?

Palauttaessasi tuotteita saat rahasi takaisin käyttämäsi maksutavan kautta. Ennen rahan palautusta edellytämme, että olemme vastaanottaneet palautuksesi myyntikuntoisena. 

Ehtojen muuttaminen

Osuuskunta Timanttiset varaa oikeuden muuttaa verkkokauppaa, sen käytäntöjä ja tilaus- ja toimitusehtoja milloin tahansa. Mikäli ehtoja muutetaan, ilmoittaa muutoksesta Timanttiset verkkokaupan etusivulla. Muutetut ehdot koskevat niitä tilauksia, jotka on tehty sen jälkeen kun muutoksesta on ilmoitettu Timanttiset verkkokaupan etusivulla.

TAKUUEHDOT

Takuu

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Rannekellojen osalta takuu käsittää vain kellon koneiston ja mahdolliset valmistusviat. Takuu ei korvaa rannekellon rungon, lasin ja rannekkeen normaalia kulumista käytössä. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. Rannekellojen takuuaika vaihtelee merkeittäin, mutta yleisin takuuaika on kaksi vuotta.

Kaikki rannekellot huolletaan aina maahantuojan virallisessa takuuhuollossa, joten voit olla varma että kelloasi huoltaa ammattitaitoinen kelloseppä.

Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Emme ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut ja postittamisesta aiheutuneet logistiset kustannukset.

Rannekellon fyysinen avaaminen sen muokkaamiseksi päättää takuun, ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut. Takuuaikana rannekellojen paristot on vaihdettava ammattitaitoisissa kelloliikkeissä.

Reklamaatiot

Osto- ja takuutodistus on välttämätön reklamoitaessa tavaran virheestä. Ostotodistukseksi kelpaa esimerkiksi kuitti tai pakkauslista. Takuutodistus löytyy yleensä kellojen käyttöohje kirjasesta. Toimituksessa rikkoutuneet tuotteet pyritään korvaamaan uudella välittömästi. Huolellisesta pakkaamisestamme huolimatta, posti ei aina onnistu kuljettamaan paketteja ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli lähetys on vaurioitunut postin kuljetuksessa, tee vahinkoilmoitus postikonttoriisi niin pian kuin mahdollista. Ota myös yhteys meihin, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta välittömästi.

Takuuhuolto

Verkkokauppamme asiakaspalvelu auttaa teitä takuuhuoltoon liittyvissä kysymyksissä sähköpostilla osoitteesta timanttiset(a)timanttiset.fi tai kiireisissä tapauksissa puhelimella numerosta 09 477 85 20. Pyrimme lähettämään takuuhuoltoon liittyvät ohjeet mahdollisimman nopeasti saman työpäivän aikana. Otathan huomioon, että rannekellojen takuu kattaa vain kellon koneiston viat ja mahdolliset valmistusviat. Takuu ei korvaa rannekellon rungon, lasin tai rannekkeen normaalia kulumista käytössä.

Timanttiset osuuskunnan asiakaspalvelu ja sen aukioloajat

Sähköpostilla tavoitat meidät osoitteesta timanttiset(a)timanttiset.fi. Vastaamme sähköposteihin ja yhteydenottolomakkeella lähetettyihin viesteihin mahdollisimman nopeasti. Puhelimella tavoitat meidät numerosta +358 9 477 85 20. Puhelinasiakaspalvelumme on avoinna ma-pe klo 8-16.